Strona główna BezpieczeństwoZasady bezpieczeństwa
zasady-bezpieczenstwa
zasady-bezpieczenstwa

Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Usługi eSKOK:

Usługa eSKOK posiada szereg zabezpieczeń, które stale rozwijamy dostosowując je do najnowszych standardów. Jednak to również od Ciebie zależy czy będziesz z nich korzystać we właściwy sposób.

Zapoznaj się i zawsze przestrzegaj poniższych zasad, dzięki którym będziesz mógł aktywnie uczestniczyć w zabezpieczaniu Twoich środków finansowych:
 

  1. Nie udostępniaj loginu i hasła dostępu osobom trzecim.
  2. Ustalaj hasła trudne do odgadnięcia i okresowo je zmieniaj. Nie zapisuj danych logowania w przeglądarce.
  3. Ustaw indywidualny obrazek bezpieczeństwa (anty-phishingowy), który będzie wyświetlany w drugim kroku logowania do Serwisu internetowego Usługi eSKOK.
  4. Unikaj logowania do Usługi eSKOK z ogólnodostępnych komputerów (np. w kawiarenkach internetowych).
  5. Instaluj Aplikację mobilną mSKOK* tylko z oficjalnych źródeł (Google Play, App Store, Windows Phone Store). Pamiętaj, aby zawsze pobierając lub aktualizując aplikację korzystać z oficjalnych sklepów, ponieważ znajdujące się tam pakiety aplikacji poddane są procesowi weryfikacji, które zapewniają bezpieczeństwo.
  6. Zainstaluj i aktualizuj oprogramowanie antywirusowe, które może uchronić każde urządzenie, z którego zlecasz Dyspozycje przed wirusami oraz oprogramowaniem szpiegującym.
  7. Uważaj na fałszywe maile od nieznanych nam osób i załączniki - zawsze sprawdzaj adres, z którego została przesłana wiadomość. Nie odpowiadaj na maile dotyczące prośby o weryfikację danych, a w szczególności nie przesyłaj pocztą elektroniczną swojego loginu i hasła dostępu.
  8. Nie uruchamiaj Usługi eSKOK przy użyciu załączników lub odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub w wiadomości SMS.
  9. Nie wpisuj danych dotyczących logowania na innych stronach niż https://eskok.pl/eSkokWeb/.
 10. Nie kopiuj numerów rachunków bankowych do przelewów (metodą: „kopiuj-wklej”), ale wpisuj je samodzielnie i przed akceptacją dokładnie weryfikuj.
 11. Sprawdzaj treść SMS-ów autoryzacyjnych, która powinna być zgodna ze zlecaną operacją.
 12. Sprawdzaj dane przed wysłaniem przelewu - szczególnie numer rachunku.
 13. Na bieżąco sprawdzaj Historię operacji pod kątem podejrzanych transakcji.


Jeśli podczas korzystania z Usługi eSKOK zetknąłeś się, z którąś z opisanych sytuacji lub podejrzewasz, że urządzenie, na którym korzystasz z Usługi eSKOK zostało zainfekowane – niezwłocznie skontaktuj się z Operatorem Tele-skok.

W przypadku kradzieży lub utraty:

a) hasła do Serwisu internetowego Usługi eSKOK- należy jak najszybciej zmienić swoje dotychczasowe hasło. Po zalogowaniu do Serwisu internetowego należy kliknąć opcję "Ustawienia" znajdującą się w prawym górnym rogu, następnie zakładkę "Kanały dostępu", a dalej opcję "Zmień hasło dostępu" widoczną po kliknięciu przycisku "Operacje, zlokalizowanego przy pozycji "Serwis internetowy". Jeśli nie możesz zalogować się na swoje konto w Serwisie internetowym Usługi eSKOK, skontaktuj się z Operatorem Tele-skok celem zablokowania dostępu lub ustawienia nowego hasła;

b) hasła do Aplikacji mobilnej mSKOK*- należy jak najszybciej zmienić swoje dotychczasowe hasło. Po zalogowaniu do Aplikacji mobilnej należy kliknąć opcję "Ustawienia", a następnie opcję "Zmień hasło". Hasło dostępu do Aplikacji mobilnej możesz również zmienić za pośrednictwem Serwisu internetowego: wówczas po zalogowaniu należy kliknąć opcję "Ustawienia" znajdującą się w prawym górnym rogu, następnie zakładkę "Kanały dostępu", a dalej opcję "Zmień hasło dostępu" widoczną po kliknięciu przycisku "Operacje", zlokalizowanego przy pozycji "Aplikacja mobilna";

c) Listy haseł jednorazowych- należy jak najszybciej samodzielnie (po zalogowaniu do Serwisu internetowego należy kliknąć opcję "Ustawienia" znajdującą się w prawym górnym rogu, następnie zakładkę "Zarządzanie autoryzacją", a dalej skorzystać z przycisku "Usuń listę" dostępnego przy aktywnej Liście haseł jednorazowych) lub za pośrednictwem Operatora Tele-skok usunąć aktywną Listę haseł jednorazowych;

d) telefonu, za pomocą którego korzystasz z Jednorazowych haseł SMS- należy jak najszybciej skontaktować się z Operatorem Tele-skok i zmienić dotychczasowy rodzaj narzędzia autoryzacyjnego, a dalej zablokować niezwłocznie kartę SIM u swojego operatora telefonii komórkowej oraz skontaktować się z Placówką Kasy w celu tymczasowego usunięcia z danych osobowych tego numeru telefonu lub wprowadzenia nowego;

e) telefonu, za pomocą którego korzystasz z Aplikacji mobilnej mSKOK* jako kanał dostępu do Usługi eSKOK- należy jak najszybciej zablokować kanał dostępu "Aplikacja mobilna". Po zalogowaniu do Serwisu internetowego należy kliknąć opcję "Ustawienia" znajdującą się w prawym górnym rogu, następnie zakładkę "Kanały dostępu", a dalej opcję "Dezaktywuj kanał" widoczną po kliknięciu przycisku "Operacje", zlokalizowanego przy pozycji "Aplikacja mobilna". Dezaktywację kanału "Aplikacja mobilna" możesz również dokonać kontaktując się z Operatorem Tele-skok.

*Dostępność kanału dostępu Aplikacja mobilna zależy od Kasy, której jesteś Członkiem